Våra utbildningar - hög kvalitet

Väljer du en utbilning  baserar sig den på en bok som innhåller fakta, forskning och exempel på vad skickliga yrkesutövare gör.  

Under en utbildning tränar, vi övar, diskuterar och reflekterar så att det blir en aktiv utbildning. Du kommer att få med dig en mängd verktyg och metoder du kan använda direkt.  

Ubildningar kan ges som en webbutbilning, som en utbildning på plats eller online. De flesta väljer en kombination av webbutbildning och utbildning på plats eller online. de

Vem jag är - Hilmar

Jag har fyrtio år erfarenhet av att utbilda, föreläsa och ge stöd för att hantera svårigheter. 

Jag föreläser aktivt - skapar dialog, delaktighet så att en dag med mig går fort, upplevs inpirerande. 

 

Leda i skarpa lägen - svåra samtal

Det kan vara utmanande att få individer att fungera i vardagen. När det uppstår problem, hög stress eller konflikter kan till och med erfarna ledare känna sig handfallna för de behöver verktyg - metoder för hur de ska agera. 

Utbildningen förklarar hur du kan skapa trygghet när du när du samtalar och skapa samarbete

Innehåll

Samtala med trygghet - avgörande för svåra samtal

Hur du hantera känslor i svåra samtal - bjuder in till samarbete

Strukturen i samtalet - steg för steg 

Samtal om underprestation, störande beteenden, må dåligt, missbruk. 

 

Coachande ledarkap - att leda med tillit

Många organisationer brottas med att skapa engagemang för verksamheten. Den här utbildningen skapar trygghet, tydlighet genom ett ledarskap som bygger på dialog-delaktighet. Du får lära dig effektiva metoder för att: 

Leda dig själv - skapa en planering som gör dig hållbar

Utveckla dina medarbetare - skapa dialoger som får medarbetare att ta ansvar

Utveckla din grupp - få gruppen att bli trygg genom ett syfte som motiverar, tydligt uppgifter och goda relationer. 

Utbildningen har gett i många år och en återkommande utvärderingar visar att det blir en verklig beteendeförändring hos ledare. 

 

 

Samtalsverktyg för professionella

Många yrkesgrupper har ofta samtal som är krävande. Det handlar om att kunna vägleda patienter, brukare eller klienter att själva hantera sina svårigheter, eller ge information som förstås, kunna få någon att acceptera ett beslut. 

Det här samtalen kan vara belastande och skapa hög stress, hög personalomsättning i en yrkesgrupp. 

Samtalet blir betydligt enklare om den som är professionell samtalar med empati som grund. Det handlar om att vara trygg-tydlig och vänlig. Dessutom ha en samtalsstil där man skapar samarbete - medverkan genom att både lyssna men också ställa avstämmande frågor. 

Innehåll

Samtala med empati - minskar stressa och ökar samarbete.  Lyssna vid svårigheter, vid konflikter, för att hantera problem. Ställa frågor för att få någon att berätta, göra problem tydliga, skapa en medverkan. Vara tydlig och professionell genom jag-budskap när du behöver en medverkan, när du tar upp svårigheter eller behöver sättta en gräns. 

Självledarskap

Du kan använda självledarskap och locka fram ditt bästa jag - varje dag, varje vecka så att du både mår bättre och blir effektivare. 

Det handlar om att ta ställning för vem du är och också följa det dagligen så att du tar ansvar för att skapa ditt liv.  

Metoderna från boken kommer från forskning om självledarskap som visar att när man använder metoderna så mår man bättre, presterar mer och också känner sig mer tillfreds med sitt liv-känner en djupare mening. 

Innehåll. 

Självkännedom - hitta dina styrkor, Självmedveten - tänk långsamt och fatta kloka beslut, Självdiscipling - rytmen arbete vila som gör dig effektiv, Självreglering - mental tuffhetsträning, Självmotivation - lyckas vända motgångar till medgång samt Självförverkligande - led dig själv på ditt bästa sätt. 

Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna

Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.